Grananje - šesti razred
RTS čas koji se tiče današnje lekcije možete poslušati na ovom linku pa preporučujem da prvo to uradite.
Setite se da smo za dodeljivanje vrednosti promenljivoj koristili znak =. Ako želimo da proverimo da li su neka dva broja jednaka koristićemo = =, tj. za razna upoređivanja koristimo sledeće relacijske operatore (operatore poređenja): = =, <, >, <= (manje ili jednako), >= (veće ili jednako), != (različito tj. nije jednako).
Ako bismo u prozoru Shell uneli 7 > 5, dobili bismo povratnu informaciju True (tačno). Ako bismo pak uneli -4 < -8, dobili bismo kao odgovor False (netačno). Ovakav tip podatka se naziva logički (bool, boolean).
Ako ste pažljivo odslušali lekciju, čuli ste da relacijske operatore koristimo u pisanju uslova pri grananju.
Primer grananja možete videti na sledećem dijagramu toka koji predstavlja kviz iz biologije:
Za kreiranje programa koji sadrži grananje koristimo naredbu if, u okviru koje ispitujemo ispunjenost navedenog uslova. Ako je uslov ispunjen izvršava se jedna grupa naredbi (jedan tok), a ako uslov nije ispunjen, izvršava se druga grupa naredbi (drugi tok) navedenih ispod else.
if uslov:
naredba1
naredba2...
naredbam
else:
Naredba1
Naredba2...
Naredban
Program za prikazan dijagram toka kviza iz biologije i njegovo izvršavanje možete pogledati na narednoj slici i isprobati ga sami na svojim računarima:
Primetite složeni uslov koji predviđa da korisnik može uneti i ćiriličnim slovima citologija i onda i to treba prihvatiti kao tačan odgovor. Ti veznici tj. operatori AND, OR i NOT koji nam služe za pravljenje složenijih uslova su ti opisani na strani 129. tvog udžbenika a sama lekcija počinje na 125. strani i opisano je rešavanje ovog zadatka pa je prouči. Program je izvršen dva puta da bi se pokazalo kako funkcioniše i kad je ispunjen uslov (tačan odgovor) i kad nije.
Zapiši zadatke iz video lekcije u svesku a zatim uradi u pajtonu te zadatke (napiši programe i sačuvaj) ili bar zapiši programske kodove u svesku. Uradi i zadatke sa strane 131. tvog udžbenika.
Ako ti nešto nije jasno, pitaj!
Comments
Post a Comment